ponedjeljak, 16. svibnja 2011.

Štednja u stranoj valuti (CHF,GBP)

Euro i američki dolar su dvije valute koje se najčešće koriste za štednju, no nikako nisu jedine. Njihovu kratku analizu možemo vidjeti u prethodnom postu, a sada ćemo se skoncentrirati na druge rijeđe korištene valute poput britanske funte (GBP) i švicarskog franka (CHF). Funta je oduvijek bila zanimljiva zbog svoje snage u odnosu na kunu, bilo zbog špekulacije sa kretanjem tečaja ili zbog istovremene jake povezanosti engleskog gospodarstva sa američkom i europskom ekonomijom. S druge strane, franak je bio na glasu kao relativno mirna i stabilna valuta, oličenje švicarske učinkovitosti i ekonomije. Danas mnoge hrvate boli glava kad čuju već sam naziv valute. Jesu li stvari doista kakvima se čine? Pogledajmo malo statistiku i grafikone napravljene prema bazi podataka od HNB-a.




Švicarski franak je očito sa zaslugom nekada stekao svoju reputaciju, kao što vidimo iz grafikona gore. Mjesečne oscilacije prosjeka srednjeg deviznog tečaja su male i gotovo čine ravnu crtu. Također je jasno vidljivo zašto je danas mnogima franak trn u oku jer praktički u posljednje četiri godine podjednako stabilno raste preko 25%. Svi koji posjeduju kredite za nekretninu ili auto sa valutnom klauzulom za franak ovo itekako dobro znaju.

Na godišnjoj razini prosjeka srednjih deviznih tečajeva vidimo da je dugoročno gledano franak prilično volotilan. Naravno da je bio poželjan za valutnu klauzulu kredita kad je imao trend pada od skoro 5 godina, ali iz grafa možemo vidjeti kako je sve to svojim kretanjem nadoknadio i premašio u još kraćem roku.

Već prvi pogled na grafikon otkriva kako snažna britanska funta više nije toliko snažna. Gledajući godišnje prosjeke srednjeg deviznog tečaja shvaćamo koliki je zapravo pad, sa preko 12 kuna za funtu na 8 kuna što predstavlja pad veći od 30%. Bez da ulazimo u ekonomske razloge zašto su stvari tako loše po funtu, dovoljno je zaključiti kako na tečajne razlike uvijek treba paziti. U dugom roku nas mogu značajno koštati, a funta je ponajbolji primjer.

Na mjesečnom grafikonu srednjeg deviznog tečaja funte vidimo gotovo istu stvar. Polagani kontinuirani trend pada uz pojačavanje u 2007. godini. Dokad će trajati ovaj pad, koji će ga događaj preokrenuti i kada ne možemo znati. No kako nijedan rast ne može trajati vječno, isto tako ne može ni jedan pad.



1 komentar:

  1. DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN I BOG BLAGOSLOVIO JOSE DAVIDSON ALBERT davidsonalbertloan@gmail.com

    Moje ime je Marijana, ja sam iz HRVATSKE, zadnjih pet mjeseci sam tražila pravu kreditnu tvrtku, da kupim kuću koju imam, bilo je hrpa prijevara koje su me natjerale da im vjerujem i na kraju dana, uzeli su mi novac bez davanja zauzvrat, izgubio sam svaku nadu, bio sam zbunjen i frustriran, nikada nisam želio imati ništa s tvrtkama za online zajmove, pa sam otišao posuditi novac od prijatelja, rekao sam sve što se dogodilo i rekla je da mi može pomoći da zna kreditnu tvrtku koja mi može pomoći s bilo kojim iznosom kredita koji mi treba uz vrlo nisku kamatu od 2%, da je upravo dobila kredit od njih, uputila me kako podnesite zahtjev za zajam baš kao što mi je rekla, aplicirao sam kod njih na e-poštu: (davidsonalbertloan@gmail.com), nikad nisam vjerovao, ali sam pokušao i na moje najveće iznenađenje dobio sam zajam u roku od 24 sata, nisam mogao vjerujte, ponovno sam sretan i bogat i zahvaljujem Bogu što takve tvrtke za zajmove poput ove još uvijek postoje na ovim prijevarama posvuda, molim vas da savjetujete svima koji trebaju posuditi zajam putem e-pošte (davidsonalbertloan@gmail.com) nikad te ne iznevjeri i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com)

    OdgovoriIzbriši